קידום אורגני בגוגל ובמנועי החיפוש הינה למעשה הדרך הטובה ביותר לשיווק באופן טבעי. המדובר בשיווק המבוסס על נתונים מדויקים וכפוף לאיכות המוצרים והתוכן באתר הלקוח. קבלו את המדריך המלא של עט תקשורת לשיווק אורגני במנועי חיפוש.
 

קידום אורגני- רקע

קידום אתרים במנועי חיפוש המכונה גם קידום אורגני או SEO אצל המקצוענים. הינו למעשה תהליך כולל שמטרתו הינה לשפר את מיקומם דפי אתר הלקוח במנועי החיפוש. מרבית התנועה השיווקית כיום מתבצעת באמצעות חיפוש ביטויים במנועי החיפוש. באמצעות יצירת הליך קידום אורגני ניתן לשפר את התוצאות. לדבר משמעות כלכלית אדירה שכן מרבית הגולשים כלל לא מגיעים לעמוד השני בגוגל בחיפוש אתר תוצאה מוצר או מידע כך שמיקום בצמרת העמוד הראשון מבטיח חשיפות וכניסה של הלקוח הפוטנציאלי.
  1. מחקר מילות מפתח איכותי.

    בראש ובראשונה ממחקר מילות מפתח מוצלח. כל מקדם אתרים טוב מתחיל בניתוח השוק וקהלי היעד של הלקוח, עורך מחקר מילות מפתח מפורט ובו פירוט של מילות חיפוש אלטרנטיביות שאנשים משתמשים בהם לחיפוש נושא דומה במנועי החיפוש וכן בדיקה של התחרות הקיימת עבור המילה או הביטויים הרלוונטיים. כמו כן נבדק כמות התנועה לכל ביטוי והקושי לקדמו.

    2. אופטימיזציה של האתר -SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization).

    יצירת מענים לדרישות הטכניות של גוגל ושאר מנועי החיפוש. בשלב זה יש להתאים את מבנה האתר, את מהירות האתר, את התאמתו לגלישה במובייל ובמסכים נוספים ולתקן תקלות. האתר צריך לפעול באופן מהיר נגיש ונוח.

    3.תוכן ורלוונטיות.

    העובדות הן שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש כל כך איכותיים שרק מענה מקצועי ואיכותי יביא תוצאות לאורך זמן. בראש ובראשונה יש ליצור תוכן איכותי ורלוונטי. כזה הנותן מענה ל"ראש" של הלקוח שהקיש את מילת המפתח באמצעותה הגיע לאתר שלכם. מנועי החיפוש בדיוק כמו הלקוחות שלכם רוצים לקבל מענה רלוונטי לכל "שאילתא" במנועי החיפוש. הדיוק הוא המלך. ככל שתהיו מדויקים ואיכותיים יותר הסיכוי להתקדם במעלה הדירוג גבוה יותר.

    4. סמכות בעיני מנועי החיפוש

    ככל שהאתר שלכם ותיק יותר, מאונדקס יותר במנועי החיפוש ואיכותי יותר הסיכוי להתקדם בתוצאות החיפוש הינו גבוה יותר. אחד המבחנים המשמעותיים הוא מבנה הקישורים החיצוני והפנימי ומפת האתר. כלומר עד כמה גוגל או מנוע חיפוש אחר "סומך עליכם" אתר שאליו מופנים קישורים הגיוניים (בנושאים ותכנים רלוונטיים) מאתרים בעלי משמעות בעיני מנועי החיפוש וכאלו המדורגים גבוה. כך האלגוריתים של גוגל יתעדף אותכם על פי אתרים אחרים. כיום באמצעות קניית קישורים בישראל ניתן לקדם אתרים מקומיים באופן אופטימלי.

מנועי החיפוש וגוגל – והשפעתם על הקידום האורגני.

מרבית התנועה כיום מתבצעת באמצעות חיפוש במנועי החיפוש בין אם אנחנו מחפשים, מידע, חדשות, מוצרים חדשים או סתם להעביר זמן. מנועי החיפוש מאפשרים לתת מענה לשאילתות של הגולשים. מכיוון שהמחקרים מעידים על כך ש100% צופים בתוצאה הראשונה במנוע החיפוש ורק בודדים עוברים לדף התוצאות השני המיקום הינו משמעותי ביותר.

סוגי תוצאות

אורגני- תוצאות המופיעות באופן טבעי בצמרת תוצאות החיפוש וזוכות לאמינות רבה בעיני הגולשים. ממומן- פרסומות המשולבות בצמרת הדף עם הבהרה כי מדובר בפרסום ובדרך כלל זוכות לפחות אמינות אצל הגולשים.

מה בודק האלגוריתים של גוגל?

  1. מהירות וזמן טעינת האתר.2. איכות ורלוונטיות התוכן ותדירות העלאת תכנים חדשים.3. שביעות הרצון של הגולשים, זמן הגלישה ואת כמות הגולשים החוזרים לאתר. 4. את הקישורים המובילים לאתר.5. את האבטחה של האתר. 6. את ההתאמה למובייל. (אלו הדברים העיקריים, עם זאת מרבית הפרמטרים עדין חסויים)

מומחים לקידום אתרים

המומחיות לקידום התפתחה בשנים האחרונות לצד ההבנה כי גוגל מהווה את הכלי המסחרי הטוב יותר כיום. בנוסף הפתחה ההבנה כי קידום אורגני מעניק יחס עלות מול תועלת וניתן לבדיקה ומעקב יותר מכל רשת חברתית או מדיה אחרת. לאור העלייה במודעות לחשיבות האורגני (בעבר לקוחות היו מקימים אתרים באלפי ועשרות אלפי שקלים ולא מבינים מדוע אין שם אפילו 2 גולשים ולא מגיעים לקוחות) תפתח התחום של קידום אתרים בנוגע למה שעושה משרדנו "עט תקשורת" קרי תהליכים שלמים של קידום אורגני ושימור אורגני כמו גם שיווק אורגני ללקוחות חדשים.  
קידום אתרים
קידום אתרים צילום pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *