ביטויי זנב ארוך (Long tail expressions) הינם למעשה חלק מכל הליך של קידום אורגני מוצלח. היתרונות בשימוש בביטויים אלו למרות שבדרך כלל נלווה אליהם נפח חיפוש קטן יחסית הינה המהירות והיכולת להגיע למיקום גבוה בפרק זמן קצר. קבלו את המדריך המלא של עט תקשורת לביטויי זנב ארוך.
 

ביטויי זנב ארוך. מה זה בכלל?

המדובר בביטוי, מילות מפתח או צירוף מילות מפתח שגולשים מחפשים במנועי החיפוש. לרוב הביטוי כולל בין שלוש לחמש מילים שהן הרבה יותר ממוקדות ממונחים כלליים. במסגרת קידום אורגני וכאשר המטרה שלי הינה להביא גולשים ומכירות לאתר. השימוש במילים מדויקות לאחר מחקר מילות מפתח איכותי. יביא ליותר אחוזי הצלחה ולקידום מהיר. זאת בעיקר מהסיבה שגולש שמקליד צירופי מילים. או ביטוי ספציפי. בדרך כלל ממוקד יותר במטרה אותה הוא מחפש. כך למשל מי שמחפש "שמיכת נוצות באורך 2 מטר" הסבירות שירכוש מיטה שכזו גבוהה יותר מאשר מי שהקליד ביטוי קצר וכללי יותר כגון "שמיכת נוצות".

למה צריך להשתמש בביטויי זנב ארוך?

בעידן שבו גוברת התחרות על לב הגולש. וכאשר חברות קידום אתרים נאבקות על כל דירוג בעמוד הראשון של גוגל קיים יתרון משמעותי למיקוד. מילות מפתח עם זנב ארוך הן ביטויי מילות מפתח ארוכים יותר וספציפיים יותר. שמבקרים נוטים יותר להשתמש בהם כשהם קרובים יותר לנקודת רכישה או כאשר הם משתמשים בחיפוש קולי. עבור מי שיודע לאתר את המילה הנכונה וגם לתת לה מענה באתר שלו הביטויים יכולים להיות בעלי ערך רב.

מה הופך מילת מפתח או ביטוי מפתח לטובים ומומלצים?

ארבעת העקרונות של קידום אורגני בגוגל רלוונטיים גם לתשובה הזו. ואגב לתחומים רבים של שיווק. המדובר ב: 1. נפח חיפוש משמעותי או לפחות כזה שהינו בעל פוטנציאל למשוך לקוחות וגולשים. 2.רלוונטיות גבוהה של התוכן או המוצרים באתר היעד אליו מובילה מילת המפתח אותה מחפש הגולש במנועי החיפוש. 3.ערך המרה חזק המביא לידי ביטוי את היכולת להפוך גולש ללקוח. 4.תחרות סבירה מול ביטויים ומתחרים אחרים בתחום.

דוגמאות לביטוי זנב ארוך

אמנם המדובר כאמור בביטויים ללא נפח חיפוש גדול אך במסגרת הקידום הטבעי לאתר הלקוח צירוף של מספר ביטויים בעלי זנב ארוך יכול להקביל ואף להיות משמעותי יותר מאשר ביטויי זנב קצר אחד בעל תחרות גבוהה. דוגמאות נוספות: "מסנני קפה" (ביטוי זנב קצר) לעומת "מסנני קפה ביתיים במבצע" (ביטוי זנב ארוך). או לחלופין "בדיקת קורונה" (זנב קצר) לעומת הביטוי "בדיקת קורונה בבאר שבע" (זנב ארוך).

האם צריך להשתמש בביטוי המדויק?

אין חובה כזאת למרות שתמיד קיים יתרון בכפוף לנפח החיפוש לרלוונטיות ולתחרות. עם זאת הדבר לא מהווה חובה. ישנם אף מקרים כגון אלו שבהם אתה משתמש באותו המונח יותר מדי פעמים שאפילו עדיף שלא לחזור על הביטוי המדויק. שכן הדבר עלול אפילו לפגוע בתוכן שלך ובקידום אתרים. באופן גורף עדיף תמיד להתמקד ביצירת תוכן איכותי ומקורי המגיע אל הגולשים באופן טבעי ממש ברמה של הדיבור איתם.

מה היתרון המרכזי של ביטויי זנב ארוך?

הקלות שבה ניתן להוביל אותם לדירוגים גבוהים בצמרת תוצאות החיפוש וכמובן המיקוד קרי הגולש הנכון יותר עבורך. למעשה ביטויים אלו מהווים מעין סנן של לקוחות פחות רלוונטיים.

שלבים מומלצים ע"י עט תקשורת לבחירת ביטוי זנב ארוך מוצלח

1: פשוט לחפש במנוע החיפוש של גוגל. להכניס את מילות המפתח לשורת החיפוש. ולראות את התוצאות שגוגל מציע כמו גם את ההשלמות האוטומטיות שהוא מציע. לחלופין ניתן להשתמש בתוכנות מקצועיות כגון semrush או ahrefs. 2. שימוש בתוכנות או בכלים חינמיים כגון גוגל טרנדס. Google Suggest. גוגל אנליטיקס או מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס כדי לקבל רעיונות. 3 בחירת מילות מפתח בעלות זנב ארוך. 4.בדיקת נפח הגלישה והחיפוש לביטויי המדויק, הרלוונטיות שלה עבורך וקושי התחרות על הדירוג עבור ביטויי זה. 5. שלב 5 יצירת תכנים מתאימים וטבעיים כמענה באתר שלך לחיפוש המבוקש.

דוגמא לביטוי זנב קצר אל מול ביטוי זנב ארוך בתחום הקידום האורגני בהתאם למחקר מילות מפתח

על פי אחת התוכנות איתה אנו עובדים SEM RUSH את המילה "קידום אורגני" מחפשים מידי חודש רק בישראל כ1.6 אלף גולשים עם זאת התחרות על המיקום עבור הביטוי הזה הינה קשה. לעומת זאת העיפו מבט בביטויים קשורים עם זנב ארוך שהתחרות לגביהם נמוכה באופן משמעותי. את הביטוי:"איך עושים קידום אורגני בגוגל"? מחפשים 140 גולשים ואת הביטוי "מה זה קידום אתרים אורגני" 30 גולשים. ביטויים נוספים רלוונטיים הינם "איך עושים קידום אורגני באינסטגרם" ו"איך מסבירים מה זה קידום אורגני" מטבע הדברים על כל הביטויים דלעיל התחרות קטנה יותר מאשר על הביטוי "קידום אורגני" מה שיאפשר לה בעבודת קידום נכונה להתמקם במהירות יחסית בצמרת התוצאות בגוגל. למאמר מקצועי על מחקר מילות מפתח
ביטויי זנב ארוך
ביטויי זנב ארוך בשימוש בתוכנה SEMRUSH