כתיבת אייטם שיווקי. ככה תעשו את זה נכון. כותרים למגירה? קופירייטרים? מתכננים פוסט שישנה את העולם? קבלו את ששת הצעדים והטיפים הכי חמים לכתיבה נכונה של מאמר שיווקי.

כתיבת אייטם שיווקי. כל מה שצריך לדעת ב356 מילים.

"מטרתה של כותרת טובה אינה למכור מוצר, אלא למשוך את תשומת ליבם של הקוראים ו”לחייב” אותם לקרוא את המודעה".(יוג’ין שוורץ)

כמה נקודות בסיסיות לכתיבת כותרת טובה.כתיבת אייטם שיווקי מתחילה בבחירת כותרת טובה.כזו שמעוררת את סקרנות הקורא וגורמת לו לעבור לחלקים האחרים של המאמר.

כמה נתונים חשובים על כתיבת כותרות כבר עכשיו.

גולש מקדיש לקריאת כותרת המאמר, 3 שניות בלבד!

8 מתוך 10 אנשים יקראו את כותרת המאמר, אך רק  2 מתוך 10 אנשים יקראו את המשך המאמר.

רושם ראשוני- כמו הכניסה לבית, כך הכותרת היא השער וההקדמה לאייטם עצמו. הרושם שיתקבל מהכותרת, הוא שיקבע אם הקורא יעצור לקרוא או ימשיך הלאה.

כותרת אמורה להעביר לנו במסר קצר את עיקרו של הטקסט, ולהצליח לגרום לסקרנות כך שנמשיך לקרוא את המאמר כולו.

בממוצע, לא שנה כמה מאמרים תכתבו אנשים יקראו 5 פעמים את הכותרת ופעם אחת את הטקסט.

מבנה נכון לכתיבת אייטם שיווקי בששה צעדים פשוטים:

  1. כותרת ראשית.
  2. כותרת משנית.
  3. פתיח-הפתיח מתייחס לשניים -שלושה המשפטים הראשונים במאמר. על הפתיח להיות מעורר עניין ומושך לקרוא את כל המאמר.
  4. גוף הכתבה.
  5. כאן המקום לפירוט העובדות והמידע. אפשר לכלול ציטוטים מדברי אנשים אחרים.
  6. סיום – כדאי לסיים במשפט קולע / ציטוט שמסכם את הנושא.
 

הטיפים שלי לכתיבת כותרות ולבחירת כותרות נכונות לאייטם שיווקי.

1.הקפידו על אורך הכותרת. האורך המושלם לכותרת הוא 8-10 מילים ו50-60 תוום. כותרת מומלצת כוללת מסר קצר וקולע שמכיל מילות מפתח והיא גם מסייעת בקידום אורגני. 2.שלבו והדגישו ציטוטים. או מתוך הכתבה או ממקורות חיצוניים. 3.עוררו סקרנות אצל הקורא. צרו פער כלפי הקורה בכותרת המאמר על מנת לעורר את סקרנותו ומלאו את הפער במאמר עצמו. כך גם תזכו לאמון הקורא ולהפיכתו ללקוח פוטנציאלי. 4. שלבו מספרים ורשימות. אנשים אוהבים מספרים ומאמינים בהם. הרבה יותר קל לעבד במוח מספר מאשר מילה ועל כן שלבו מספרים בכותרת.גם כותרת של רשימה מושכת את הקורא הן בגלל שהוא יודע שהתוכן מאורגן והן בגלל שהוא יודע שהתוכן לא ארוך מידי. 5.השתמשו בנקודותיים: כמעט 40% מהכותרות הויראליות כוללות שימוש בנקודותיים.מעבר לחלוקה הנוחה של הכותרת למקטעים הדבר גם מהווה מעין קריאה לפעולה ומעורר סקרנות.
כתיבת אייטם שיווקי
כתיבת אייטם שיווקי אילוסטרציה. צילום pixbay