בשנים האחרונות אחד הכלים המרכזיים לקידום אורגני במנועי החיפוש הינו סרטונים. מאז שגוגל רכשה את יו טיוב בשנת 2006. הסרטונים שמועלים לאתר מסייעים משמעותית לקידום בתוצאות החיפוש. וגם מקודמים בהתאם. קבלו מדריך מקצועי לביצוע מחקר מילות מפתח ליו טיוב וטיפים לקידום סרטונים.

קידום אורגני ביו טיוב. שלב אחרי שלב.

בראש ובראשונה חשוב לדעתי כי כל מה שלמדתם על קידום אורגני באתרי וורד פרס. לא בהכרח תקף יו טיוב. יתרה מכך התהליך הינו שונה לחלוטין. ושימוש במחקר שעשיתם לאתר לא יסייע לכם כלל בקידום אורגני. בעיקר בשל מאפייני החיפוש השונים של הגולשים באתר יו טיוב. לעומת הגולשים במנועי החיפוש. ההבדלים הינם משמעותיים. בראש ובראשונה השאילתות (המונח שמקלידים בשורת החיפוש) הינן שונה לחלוטין. כאשר גולש מחפש מידע בגוגל לעומת כאשר הוא מחפש סרטון.

קבלו מדריך לקידום ביו טיוב בחמישה שלבים:

שלב א: לחשוב ולנסות להיכנס ל"ראש" של הגולש\הלקוח. בדרך כלל בשלב זה ננסה להבין את סוג המידע שמחפש הגולש. ולזכור כי בניגוד לאתרי וורד פרס התשובה ביו טיוב הינה ממוקדת יותר. ולרוב מתמקדת בפחות נושאים ומוצרים. לאחר שהרכבנו רשימות של מילים פוטנציאליות ומחרוזות של ביטוי מפתח לחיפוש. יש לבדוק אותם בתוכנות הרלוונטיות כדי להבין שאכן אנשים מתעניינים בתחום. לצורך כך ניתן להשתמש בתוכנות בתשלום כגון ahrefs   או   semrushובכלים החינמיים של גוגל החל מבדיקה במנוע החיפוש עצמו ובערוץ היו טיוב, דרך  Google Trends וכלה בגוגל אינסייט ובגוגל סרץ קונסול. גם שימוש בכלי המחקר של גוגל מודעות יכול לסייע.

שלב 2 – תכירו את Tube Buddy

המדובר בתוסף לדפדפנים (אנחנו משתמשים בו בכרום) המאפשר לחקור מילות מפתח בסרטוני יו טיוב. ולקבל מידע על התחרות, הרלוונטיות והחיפושים שקשורים לערוץ שלכם.

שלב 3 – חובה להשתמש ב YouTube Analytics.

דו"ח מקורות התנועה של יו טיוב מהווה שלב חובה בתהליך. למעשה בעקבות הרכישה של יו טיוב ע"י גוגל ניתן לקבל מידע ישירות מגוגל ויו טיוב. זאת על מילות המפתח שמניבות צופים, נפח ההופעות אל מול נפח הצפיות, זמן הצפייה הממוצע ועוד. זה גם הזמן לחשוב על ייצור תוכן מותאם. אם גיליתם מילות מפתח שמביאות המון תנועה ואין לכם סרטונים בנושא זה הזמן להכין. למעשה הכלי של גוגל מאפשר הבין את הביצועים הנוכחיים של ערוץ היו טיוב שלכם. ושל כל סרטון שקיים בו באמצעות קבלת דו"חות בכלי של יו טיוב :YouTube Studio.

סרטון הסבר לשימוש בכלי YouTube Analytics

ובקצרה איך משתמשים בו? נכנסים אל  YouTube Analytics בגוגל מקישים על  YouTube Studio. בתפריט השמאלי בוחרים  Analytics. בוחרים בסרטון מסויים בערוץ שלכם ומקישים עליו Analytics. כאן למעשה תוכלו לקבל סיכום מסודר של ביצועי הערוץ והסרטונים שלכם כולל פירוט של מספר המנויים, מספר הצפיות וזמני הצפייה בכל סרטון.כמו כן ניתן לקבל דו"חות לפי זמנים וכן השוואות בין הסרטונים בערוץ שלכם.

שלב 4: בדיקת נתונים של נפח חיפוש ותחרות לכל ביטוי מפתח

בשלב זה יש לקחת את הרשימה לתוכנות והאתרים המוזכרים בשלב 1 (ahrefs  semrush Google Trends וכו) להכניס את כל רשימת הביטויים שהכנתם ולקבל נתונים של נפח חיפוש, קושי לקידום ותחרותיות. בשלב זה בדרך כלל תקבלו גם רעיונות לביטויים חדשים.

שלב 5: מחקר מתחרים ביו טיוב בשלב זה ולאחר שיש לכם את הביטויים שאתם רוצים לקדם פשוט כנסו ליו טיוב ובדקו מהם הסרטונים שמופיעים בצמרת התוצאות עבור הביטוי מפתח שהקלדתם. שימו לב לזמן הסרטונים, האיכות שלהם, כמות הצופים, תאריך ההעלאה וכו ויצרו סרטון טוב יותר מאשר הסרטונים הקיימים.

  לא לשכוח הגדרות: כשאתם מעלים את הסרטון לערוץ היו טיוב שלכם שימו לב בראש ובראשונה להגדיר נכון את שם הסרטון עם ביטוי המפתח ולמלא גם את התקציר (לשלב בו את ביטוי המפתח והמידע הרלוונטי) וכן למלא את כל ההגדרות המתקדמות, לבצע תיוגים שתחומים הרלוונטיים, לעדכן את המיקום שלכם והעדפות השפה. הדברים משפיעים מאוד על הקידום ביו טיוב. לצפיה בסרטונים ומדריכים מקצועיים של עט תקשורת כנסו לערוץ היו טיוב של עט תקשורת ע"י לחיצה כאן   והנה סרטון לדוגמא בערוץ היו טיוב שלנו שיעזור לכם להיכנס לראש של הלקוחות  
קידום אורגני ביו טיוב
קידום אורגני ביו טיוב צילום אילוסטרציה Pixbay